Sipwell
Sipwell zag het levenslicht in 1993 te Londerzeel. Intussen zijn ze met 40.000 waterfonteinen de absolute marktleider in flessenwaterkoelers. Ze riepen onze hulp in voor de ontwikkeling van hun nieuwe website.
Om hun kwaliteitsproducten nog meer in de kijker te zetten, besloot Sipwell hun bestaande website te vernieuwen. Zo wilden ze de focus leggen op een aantal sleutelwoorden: kwaliteit, design, ecologie en service. We gingen een partnership aan om hun website verder te optimaliseren.
Het doel? Een groter organisch bereik met de belangrijkste zoekwoorden. De klant zijn voornaamste ambitie was om meer leads te genereren. Enerzijds van particulieren voor waterkoelers thuis en anderzijds richting bedrijven voor waterkoelers op het werk.
We gingen onmiddellijk aan de slag om de website technisch volledig op punt te zetten. Een technisch gezonde website is een must om van start te kunnen gaan met specifieke marketing werkzaamheden.
De site werd ingevuld met SEO vriendelijke teksten, zowel in het Nederlands, Frans en Engels. Die moesten de organische visibiliteit op een selectie high intent zoekwoorden verhogen.
Bestaande pagina’s werden geoptimaliseerd. Er werden ook nieuwe landingspagina’s geschreven voor de belangrijkste zoekwoorden uit het keywordonderzoek. Blogberichten en FAQ’s werden gebruikt om in te spelen op de meest gestelde vragen, acties, nieuwe producten en trends.
Om de site verder te doen scoren, werd een linkbuilding strategie opgestart om de drie belangrijkste zoekwoorden te boosten.
Tenslotte werd de strategie wat betreft Google advertenties en Facebook advertenties bijgeschaafd. Door tal van nieuwe funnels voor de verschillende doelgroepen op te zetten, slaagden we er in om meer aanvragen te genereren.
Voor Sipwell ontwikkelden we een marketingstrategie op maat van hun noden. De combinatie van SEO, landingspagina’s, linkbuilding en advertenties zorgt ervoor dat de website organisch blijft groeien.