Design en development
We herdachten de grafische vormgeving en programmeerden een WordPress website op maat in combinatie met een WooCommerce webshop.
Door het uitgebreid aanbod van producten werd er gewerkt met filters waardoor de gebruiker doelgerichter kan zoeken. Alle producten beschikken steeds over extra informatie, foto’s, video’s en je kan er zelfs reviews terugvinden van klanten die hun ervaringen delen.
Bezoekers kunnen veilig hun aankoop afronden door onze connectie met de betaalprovider PAY. Er is een mogelijkheid om kortingscode toe te voegen en een online tool die aankopen op afbetaling integreert.
Essentieel was op dat moment dat de webshop technisch op punt stond. Sleutelbegrippen zijn beveiliging, paginasnelheid en vooral: een mobielvriendelijke website.
Aangezien ons development team goed werk had geleverd, konden onze marketingspecialisten nu ook aan de slag.
In deze fase zijn we vooral on page te werk gegaan. Waar ligt de focus voor de klant? Wat zijn de belangrijkste zoekwoorden? Welke producten zorgen voor de meeste omzet en winstmarge? Hierna kunnen we duidelijke prioriteiten stellen en zorgen onze copywriters voor SEO vriendelijke teksten die online scoren. Een verder opvolging via SEO software stelde ons in staat om verdere optimalisaties in te plannen.
In de volgende fase zijn we aan de slag gegaan met het aanleggen van kwalitatieve en relevante externe links naar de nieuwe webshop, ook wel linkbuilding genoemd. Hiermee gaan we de autoriteit van de website verhogen, waardoor ze betere posities kan behalen in zoekmachines.
Dankzij de geoptimaliseerde landingspagina’s konden we het advertentiebudget zo efficiënt mogelijk inzetten. In de volgende fase zijn we dus meer verlopen gaan genereren door middel van Facebook- en Google advertenties.
Tenslotte bleek uit onze verdere analyse van het klikgedrag en de heatmaps dat de homepagina en de checkout verdere optimalisaties nodig hadden. Daarom werden nieuwe call-to-actions en crosselling in de checkout toegevoegd. Op deze manier doen we aan blijvende conversie optimalisatie. Gebruikers krijgen nu ook een reminder via de mail automations als ze hun aankoop niet hebben afgerond, om een review te schrijven of krijgen interessante accessoires aangeboden.