Online filmpjes zijn bijzonder populair en de populairste videowebsite is YouTube, dat zal je niet verbazen. Dat maakt er ook een erg interessant medium voor advertenties van. Had jij al gedacht aan het opnemen van YouTube advertenties in jouw online marketingplan?
De cijfers liegen er niet om: wereldwijd zitten 1,5 miljard mensen maandelijks op YouTube. In Vlaanderen gaat het om 6 op 10 mensen. Daarmee is het bij ons het op één na populairste social media marketingkanaal. Elke dag verschijnen 576.000 uren aan nieuwe video’s. Met andere woorden: hier vind je een gigantisch potentieel aan potentiële klanten.
Steeds meer kleine en middelgrote bedrijven vinden de weg naar video advertising. De laatste twee jaar verdubbelde het aantal adverteerders op YouTube. Toch kan je jouw bedrijf of merk nog steeds perfect onderscheiden want de grote meerderheid van de bedrijven heeft immers nog geen YouTube business account.
Met YouTube advertenties bereik je jouw potentiële klanten op het ogenblik dat ze op zoek zijn naar video content. Door jouw video advertenties net dan te tonen, bereik je hen dus op het juiste moment. Zo worden YouTube advertenties een krachtig onderdeel van jouw online marketing strategie.
De troeven zijn duidelijk:
YouTube is één van de Google videopartners. Door een YouTube campagne op te bouwen via een Google Ads account kan je online adverteren en de voordelen van beide zoeknetwerken met elkaar combineren. Zo bieden de inzichten die je uit YouTube haalt kansen voor remarketing van een doelpubliek in het Google Display Network.
Neem gerust contact op voor een vrijblijvende eerste kennismaking.