fbpx

Twitter advertenties

Bij adverteren op social media denk je misschien in eerste instantie aan FacebookLinkedIn of YouTube. Maar ook Twitter advertenties zijn een prima middel om gericht content te promoten binnen jouw marketing verhaal.

Wat zijn Twitter advertenties?

Bedrijven kunnen tweets, accounts en trends promoten. Zo verhogen ze het verkeer naar hun account, winnen aan relevantie of bouwen ze merkidentiteit op.

Er zijn 3 manieren om te adverteren:

  1. Een promoted tweet heeft veel weg van een klassieke tweet. Ook deze kunnen worden geretweet, gereplyd of geliked. Ze kunnen onder meer verschijnen op user profiles van een selectie van gebruikers, op tijdslijnen van relevante gebruiker of in zoekresultaten. Het doel is om een bredere groep nieuwe volgers te bereiken of betrokkenheid te stimuleren van bestaande volgers.
  2. Een promoted account wordt getoond aan gebruikers die die account interessant zouden kunnen vinden, maar hem toch nog niet volgen. Hiermee kan je jouw bereik vergroten en het aantal volgers vergroten. Dat laatste staat niet alleen goed, het helpt je ook je producten, merken of bedrijf op de kaart te zetten.
  3. Een promoted trend toont een trend op een bepaald tijdstip, een bepaalde gebeurtenis of in een bepaalde context. Ze zijn zichtbaar voor alle Twitteraars tijdens de promotieperiode.

Haal alles uit jouw Twitter account

Start een ads campaign samen met Conversal.

Waarom adverteren op Twitter?

Er zijn enkele goede redenen voor een ads campaign:

  • Je bereikt meer potentiële klanten omdat je tweets terecht komen bij mensen die je nog niet volgen.
  • Je vergroot je community van relevante volgers door je account uit te lichten.
  • Je leert jouw volgers beter kennen door de realtime meetresultaten.
  • Je vergroot de trafiek naar jouw website omdat Twitter één van de populairste social media is met een heel breed bereik.
  • Je realiseert een ads campaign zonder dat je er zwaar voor moet investeren.
  • Je kan heel gericht een doelpubliek benaderen door de segmenteren op basis van woonplaats, geslacht of taal, maar ook op basis van gebruikte zoekwoorden, interesses of de gelijkenis met jouw bestaande volgers.
  • Je kan een tweet viraal laten gaan door het gebruik van hashtags.
  • Je content verspreiden gaat heel snel omdat dit een heel levendig en actief netwerk is.
  • Je zal mensen niet vervelen of frustreren doordat promoted tweets spaarzaam en slechts eenmaal worden getoond aan Twitter users, die ze bovendien makkelijk kunnen wegklikken.

Hoe werkt het precies?

Twitter advertenties verspreiden gebeurt in 3 stappen:

  1. De selectie van de doelgroep: Dat kan door doordachte targeting op basis van interesses, locatie, geslacht, gebruikt apparaat, gebruikte zoekwoorden of selectie van gebruikers die identiek zijn aan jouw volgers.
  2. Het verspreiden van de boodschap: Door het opstellen van promoted trends, tweets en accounts laat je mensen praten over jouw merk, bedrijf, onderwerp of project. Een call-to-action vergroot de kans op engagementen.
  3. Het bepalen van het budget: Je bepaalt zelf welk budget je wilt spenderen in het veilingsysteem. Betalen doe je enkel als mensen jouw account volgen of een tweet retweeten, liken, favoriet maken, beantwoorden of erop klikken.

Vergroot jouw naamsbekendheid met Twitter Ads

Contacteer Conversal en ontdek wat wij voor jou kunnen betekenen.

Wat kan je bereiken met Twitter advertenties?

Met Twitter advertenties kan je potentiële klanten bereiken en hen aanzetten tot actie. Dit zijn enkele mogelijke doelstellingen van jouw campagne:

  • Een groter bewustzijn: maximaliseer jouw bereik met promoted tweets.
  • Meer tweet engagementen: zorg voor meer retweets, likes en replies met promoted tweets.
  • Meer volgers: vergroot jouw community van volgers met een promoted account.
  • Meer clicks op jouw website: genereer meer trafiek met een promoted website.
  • Meer installaties van jouw app: genereer meer downloads met een promoted mobile app.
533