fbpx

LinkedIn advertenties

Al gedacht aan LinkedIn advertenties als onderdeel van jouw online marketing? We raden aan om het toch even te overwegen, want het kan een doeltreffend advertising platform zijn.

Hoe werken LinkedIn advertenties?

LinkedIn is het grootste professioneel sociaal netwerk. Je vindt er zowel professionals als bedrijven en organisaties. Net als veel andere sociale media kan je er ook op adverteren. Zo kan je gericht potentiële klanten, interessante partners of nieuw talent benaderen en bereiken.

Een LinkedIn advertentie bestaat uit:

  1. Een titel: Kort, appellerend, gericht op de doelgroep.
  2. De copy: Helder, wervend, informatief, met een call-to-action.
  3. Een link: Vaak is een relevante landing page aangewezen.
  4. Een foto: In het oog springend, liefst met mensen erop.

4 goede redenen om te starten met LinkedIn Ads

  1. Bereik de juiste mensen: Meer dan een half miljard professionals zitten op het netwerk. Door gericht te targeten op functietitel, functie en sector kan je de juiste doelgroep bereiken. Je kan je advertentie aanpassen in functie van de targeted audiences.
  2. Realiseer je doelstellingen: Je genereert leads, vergroot je brand awareness of werft bezoekers aan jouw events.
  3. Bepaal je budget: Je beslist zelf of je een welk bedrag wilt investeren. De advertenties worden verkocht in een veilingsysteem. LinkedIn is als professioneel netwerk iets duurder. Maar je hebt zelf controle over de prijs die je biedt.
  4. Kies de ad formats die best aansluiten bij jouw campagne: Zo kan je kiezen voor advertenties, gesponsorde content of eerder voor gesponsorde inmail.

Is LinkedIn wel iets voor mij?

Richt jij je met je producten of diensten op andere bedrijven? Heb je iets te vertellen aan andere professionals die investeren in hun carrière, hun netwerk of hun job? Dan zijn LinkedIn advertenties een goede manier om jouw doelpubliek effectief te bereiken.

Wat kunnen LinkedIn Ads voor jou betekenen?

Contacteer ons vrijblijvend voor een voorstel op maat.

Ontdek de vele mogelijkheden

LinkedIn biedt verschillende interessante types van advertenties aan. Afhankelijk van jouw campagnedoelstellingen en jouw doelgroep maken we samen met jou een beredeneerde keuze voor het juiste ad type.

Gesponsorde content

Door een bedrijfsupdate vanop jouw bedrijfspagina te promoten, bereik je nieuwe potentiële volgers, klanten en contacten. Het is een ideale manier om jouw naamsbekendheid te vergroten bij een nieuw publiek. Doordat jouw content ook buiten je eigen bedrijfspagina wordt getoond, bereik je immers meer mensen dan enkel jouw bestaande volgers.

Direct gesponsorde content

Soms wil je bepaalde content delen, maar die niet op jouw bedrijfspagina publiceren. De reden kan bijvoorbeeld zijn dat je de content wilt aanpassen per specifieke doelgroep. Verkoop je bijvoorbeeld zonnepanelen, dan zal je inhoud verschillen naargelang je je richt op klanten, architecten of aannemers. Met direct gesponsorde content kan je ad copy delen in het LinkedIn nieuwsoverzicht zonder dat die op jouw bedrijfspagina staat.

Gesponsorde inmail

Met de gepersonaliseerde berichten levert sponsored inmail meer conversies op dan klassieke e-mails. Je stuurt een privé bericht dat terecht komt in het LinkedIn-postvak van de gewenste doelgroep. Het is ook een ideale manier om te communiceren vanwege een persoon, bijvoorbeeld een medewerker van jouw bedrijf. Zo vergroot je de persoonlijke connectie.

Gesponsorde tekstadvertenties

Text ads combineren een catchy titel, heldere content, een link naar jouw website en een wervende foto.  Deze advertenties worden veel gebruikt om trafiek naar een website of landing page te genereren.

Dynamische advertenties

Jouw boodschap en inhoud kan je zeer gericht verspreiden. Bij dynamische advertenties of dynamic ads benader je gebruikers op een gepersonaliseerde manier. Ze kunnen advertentieboodschappen, vacatures of relevante informatie bevatten.

Haal alles uit het grootste professionele netwerk

Schakel Conversal in voor jouw LinkedIn advertenties.

Haal alles uit een LinkedIn Ad Campaign

Door de beschikbare tools slim te gebruiken is een erg succesvolle campagne mogelijk.

Advertenties linken aan een landing page

De meest voor de hand liggende manier om aan lead generation (het genereren van leads) te doen is door vanuit je advertentie naar een landingspagina te linken. Daarop staat bijvoorbeeld relevante content of een promotie. Je zal zien: ook op een professioneel sociaal netwerk reageren mensen op een beloning.

Doordat je iemand op je landing page krijgt, creëer je een kans om een er relatie mee op te bouwen en de lead op te nemen in jouw marketingproces. Het toont alweer aan dat content nog steeds erg belangrijk is. Een relevanteinteressante en vlot geschreven landing page is een krachtig onderdeel van jouw campagne.

Mailcontact met leads

In advertenties kan je ook de mogelijkheid opnemen om rechtstreeks te mailen. De potentiële klant stuurt je dan via LinkedIn een mail. Dit is een heel persoonlijke manier van communiceren waarmee je heel snel een relatie opbouwt met jouw lead.

Aandachtspunten voor LinkedIn advertenties

  1. Mik op lezers en vertel hen wat zij aan jouw aanbod, dienst of product hebben.
  2. LinkedIn biedt verschillende mogelijkheden om te personaliseren. Gebruik die, want het levert op.
  3. Kleine aanpassingen kunnen advertenties beter doen scoren. Door te testen en de respons te meten kan een advertentie helemaal op punt worden gezet.
  4. Campagnes en advertenties monitoren gaat vlot met de Campaign Manager. Gebruik dat instrument want ook voor LinkedIn advertenties geldt: meten is weten! Via conversion tracking kan je bijvoorbeeld achterhalen welk actie jouw advertenties genereerde.
533