Al gedacht aan LinkedIn advertenties als onderdeel van jouw online marketing? We raden aan om het toch even te overwegen, want het kan een doeltreffend advertising platform zijn.
LinkedIn is het grootste professioneel sociaal netwerk. Je vindt er zowel professionals als bedrijven en organisaties. Net als veel andere sociale media kan je er ook op adverteren. Zo kan je gericht potentiële klanten, interessante partners of nieuw talent benaderen en bereiken.
Een LinkedIn advertentie bestaat uit:
Richt jij je met je producten of diensten op andere bedrijven? Heb je iets te vertellen aan andere professionals die investeren in hun carrière, hun netwerk of hun job? Dan zijn LinkedIn advertenties een goede manier om jouw doelpubliek effectief te bereiken.
Contacteer ons vrijblijvend voor een voorstel op maat.
LinkedIn biedt verschillende interessante types van advertenties aan. Afhankelijk van jouw campagnedoelstellingen en jouw doelgroep maken we samen met jou een beredeneerde keuze voor het juiste ad type.
Door een bedrijfsupdate vanop jouw bedrijfspagina te promoten, bereik je nieuwe potentiële volgers, klanten en contacten. Het is een ideale manier om jouw naamsbekendheid te vergroten bij een nieuw publiek. Doordat jouw content ook buiten je eigen bedrijfspagina wordt getoond, bereik je immers meer mensen dan enkel jouw bestaande volgers.
Soms wil je bepaalde content delen, maar die niet op jouw bedrijfspagina publiceren. De reden kan bijvoorbeeld zijn dat je de content wilt aanpassen per specifieke doelgroep. Verkoop je bijvoorbeeld zonnepanelen, dan zal je inhoud verschillen naargelang je je richt op klanten, architecten of aannemers. Met direct gesponsorde content kan je ad copy delen in het LinkedIn nieuwsoverzicht zonder dat die op jouw bedrijfspagina staat.
Met de gepersonaliseerde berichten levert sponsored inmail meer conversies op dan klassieke e-mails. Je stuurt een privé bericht dat terecht komt in het LinkedIn-postvak van de gewenste doelgroep. Het is ook een ideale manier om te communiceren vanwege een persoon, bijvoorbeeld een medewerker van jouw bedrijf. Zo vergroot je de persoonlijke connectie.
Text ads combineren een catchy titel, heldere content, een link naar jouw website en een wervende foto. Deze advertenties worden veel gebruikt om trafiek naar een website of landing page te genereren.
Jouw boodschap en inhoud kan je zeer gericht verspreiden. Bij dynamische advertenties of dynamic ads benader je gebruikers op een gepersonaliseerde manier. Ze kunnen advertentieboodschappen, vacatures of relevante informatie bevatten.
Schakel Conversal in voor jouw LinkedIn advertenties.
Door de beschikbare tools slim te gebruiken is een erg succesvolle campagne mogelijk.