Veel relevante bezoekers, het is de droom van bijna elke eigenaar van een website. Een ideale manier om dat te realiseren is het aanpakken van jouw online marketing en zo hoog mogelijk scoren in Google. Met SEO zorg je ervoor dat je pagina’s beter gaan scoren in de zoekmachines.
SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. De term omvat alle technieken voor het optimaliseren van de online vindbaarheid van jouw website. Hierbij trachten we de waarde van jouw website voor de zoekmachine Google te verhogen. Dit doen we door de technische basis van jouw website volledig op punt te zetten, schrijven van zoekmachine vriendelijke teksten en het creëren van externe links naar jouw website.
De meerderheid van je bezoekers komen via Google op jouw website terecht. Hoe hoger je daarin scoort, hoe groter de kans dat gebruikers je gaan opmerken. We weten immers dat de meeste mensen niet verder kijken dan de eerste zoekresultaten in Google. Bengelt jouw website ergens onderaan of staat hij ergens op een verloren plek op de tweede pagina? Dan verlies je heel wat verkeer en potentiële klanten.
Als SEO expert zorgen we er bij Conversal voor dat de websites van onze klanten hoge posities behalen in Google. Heel wat factoren spelen daarbij een rol. Dit zijn er enkele:
Zoekmachines screenen websites op verschillende punten op vlak van technische SEO. Die kunnen we verdelen in 4 categorieën:
SEO copywriting is de basis van on page SEO. Na een keyword onderzoek ken je de zoekwoorden die – bij doordacht gebruik ervan – jouw content SEO-proof maken. Belangrijk is wel dat jouw tekst inhoudelijk interessant en relevant is voor de potentiële bezoekers van jouw website. Een ander aandachtspunt is dat de content te linken is en dus bijvoorbeeld niet achter een paswoord verborgen is. Andere aandachtspunten bij on page SEO:
Een derde element van SEO bestaat uit aanleggen van kwalitatieve externe links. Dat wil zeggen dat links naar jouw website leiden die:
Conversal staat sterk in link building en doet dat op een professionele manier. Dat laatste is belangrijk, want Google taxeert websites op de kwaliteit van de links. Massaal externe links krijgen vanop twijfelachtige websites is bijvoorbeeld geen goed idee. Daarnaast is ook interne link building van groot belang.
Met beide technieken werk je aan de online vindbaarheid van jouw website, maar de benadering is wel verschillend:
De aanpak is ook verschillend. Search engine optimization is een continu proces waarbij een website steeds wordt verbeterd om hoge posities te behalen en te behouden. Search engine advertising bestaat uit advertenties die hoger scoren naarmate de prijs die ervoor wordt betaald, de kwaliteit van de advertenties, de kwaliteit van de gelinkte website, … Het zijn verschillende, maar geen compleet gescheiden werelden. Inzichten uit beide benaderingen kunnen elkaar versterken. Bij Conversal opteren we voor doordachte campagnes waarin beiden op elkaar inspelen.
Als SEO expert stellen we bij Conversal dat het domein steeds complexer wordt. Algoritmes veranderen, nieuwe technieken worden toegepast, de online wereld staat nooit stil. Dat schrikt ons echter niet af. Integendeel, we zetten onze tanden in de uitdaging om de websites van onze klanten blijvend hoge rankings te laten halen in de organische zoekresultaten. Daarom vind je onze medewerkers op internationale opleidingen en seminaries zoals de jaarlijkse technologieconferentie Web Summit. Bovendien volgen we de SEO actualiteit op de voet via gespecialiseerde informatiekanalen. Daarom houden we contact met (inter)nationale collega’s en experten.
Heeft jouw bedrijf een fysieke locatie? Of mik je op een publiek uit een bepaalde regio? Dan is local SEO een absolute aanrader. Met local SEO kom je bovenaan in Google in jouw regio. Het gaat erom dat je op jouw website bezoekers aantrekt uit die bepaalde regio. Dat is nuttig als je verkeert in één of meer van deze gevallen: