Kies je voor online adverteren dan zorg je ervoor dat je wordt gezien door de juiste potentiële klanten op het juiste moment. Gerichte online marketing campagnes dragen bij tot meer bezoekers, meer leads en meer verkoop. Mits een goed opgezette campagne is jouw investering meer dan de moeite waard.
Ga je Google advertenties maken dan verschijn je op het goede tijdstip in de zoekresultaten, namelijk wanneer potentiële klanten op zoek zijn naar jouw producten of diensten via Google Search of Maps. Goede campagnes zorgen ervoor dat je meer website bezoekers of meer bezoeken in jouw zaak krijgt.
Er zijn twee manieren om goed te scoren in de Google zoekresultaten:
Je kent ze wel, de zoekresultaten waar ‘Advertentie’ voor staat. Je vindt ze boven- en onderaan de organische zoekresultaten, maar het zijn betalende links. Deze Google advertenties kunnen heel wat resultaat hebben, zeker als ze bovenaan de pagina verschijnen. Steeds meer mensen ervaren ze als ‘normale’ zoekresultaten.
Google advertenties vind je niet alleen bij de zoekresultaten, maar ook op de verschillende andere kanalen van Google:
Jouw doelstellingen en doelgroepen bepalen de relevantie van een bepaald platform. Ons marketing team bekijkt samen met jou graag de mogelijkheden voor online adverteren en welke advertentiestrategie best bij jouw bedrijf past.
Werken aan je online zichtbaarheid door te adverteren bij Google heeft enkele onmiskenbare troeven:
Bij Google advertenties betaal je per klik. Hoeveel je precies betaalt, hangt af van de zoekwoorden waarop je biedt. Populaire zoekwoorden zijn duurder, dat is logisch in zo’n veilingsysteem. Die investering kan meer dan de moeite zijn als je het slim aanpakt. Dat doe je door de advertentie te koppelen aan een relevante, goede landingspagina op een sterke website. Dat zijn immers ook factoren waarmee rekening wordt gehouden bij de plaatsing van jouw advertenties. Bovendien heeft dat dan weer een invloed op de prijs per klik (CPC) die daalt.
Ben je een non-profit organisatie? Dan heb je bij Google een streepje voor! Want met het Google Ad Grants programma biedt het bedrijf gratis advertentieruimte aan goede doelen. Heb je een website van goede kwaliteit en wordt jouw (liefdadigheid)project aanvaard door Google dan komt je organisatie bovenaan te staan in de advertentieruimte bij relevante zoekopdrachten. Wil je daar meer over weten? Contacteer dan zeker ons marketing team!
Hoe beter jouw partner voor online adverteren Google kent, hoe succesvoller jouw campagne is.
Ga je in zee met een gecertificeerde Google Partner, dan weet je dat je goed zit. Waarom?
Het zal je waarschijnlijk niet verbazen, maar Conversal is een gecertificeerde Google Partner.