Een blog schrijven is ooit begonnen als online dagboeken, maar zijn vandaag krachtige instrumenten voor content marketing. Met een relevante, vlot geschreven blog toon je aan dat jouw bedrijf of organisatie een autoriteit is en straal je betrouwbaarheid en vakkennis uit.
Met een blog kan je zeer gericht content verspreiden. Koppel je die berichten ook aan jouw social media, dan geef je ze als het ware een megafoon. Door je nieuwsberichten wervend bekend te maken via Facebook, LinkedIn, Twitter en andere social media leid je niet alleen meer lezers naar jouw blog, maar genereer je ook meer verkeer naar je website.
Dat alles maakt dat consequent en relevant blogs schrijven een middel is om meer bereik, meer leads en meer verkoop te realiseren. Vaak is het dan ook een belangrijk onderdeel van de marketing mix.
WordPress is erg geschikt als contentmanagementsystem voor websites met een nieuws-pagina. Vreemd is dat niet: ooit startte WordPress als blogplatform. Blogs vormden dus de bestaansreden ervan.
Bij Conversal programmeren we jouw WordPress website op maat. We kunnen daarin ook een ‘Blog’- of ‘Nieuws’-sectie opnemen. Eens die geprogrammeerd is, kan je daar indien gewenst makkelijk zelf nieuwsberichten aan toevoegen, net zoals foto’s of video’s.
Wij kunnen als je dat wilt die berichten ook voor jou schrijven, al dan niet op basis van een door jou aangeleverde lijst met blogonderwerpen.
Bij ons kan je terecht voor werkelijk elk aspect van bloggen. We doen dit bovendien al vele jaren en houden intussen de blogs van tientallen klanten bij. Wat we voor jou kunnen betekenen?
Visuals werken heel goed bij blogs. Foto’s of video’s verlevendigen wat je schrijft. Mensen houden ervan en berichten met beelden kunnen het dan ook erg goed doen. Zo’n visual is best uniek voor jouw bedrijf. Stockbeelden kunnen in bepaalde gevallen nuttig zijn, maar vaak zijn ze toch net iets te generiek of stereotiep.
Laat daarom jouw professionele fotoreportage of bedrijfsvideo’s maken door en professionele fotograaf of videomaker. Onze partners staan garant voor kwaliteit en klantgerichtheid. En bovendien zijn ze helemaal mee met onze visie op webdesign.
Nog dit: foto’s en video’s vallen niet enkel in de smaak van jouw (potentiële) klanten. Ook vanuit SEO-oogpunt is het slim om beeldmateriaal te gebruiken. Het is immers één van de factoren om sterk te scoren in Google.
Contacteer ons voor een vrijblijvend voorstel.
Een blog als marketinginstrument heeft enkele overtuigende voordelen. Niet voor niets zetten nogal wat content marketeers en SEO-specialisten nieuwsberichten in voor hun klanten.