Nadat jouw website of marketing campagnes live gaan, wil je natuurlijk zo snel mogelijk de resultaten zien! Om die resultaten nauwkeurig op te volgen, doen we aan rapportage en monitoring.
We volgen nauwkeurig of er meer bezoekers naar jouw website komen. Via onze rapportage software kunnen we perfect zien of er deze maand meer bezoekers op jouw website zijn geweest in vergelijking met vorige periode. In onze rapportage vind je ook gegevens over de kanalen langs waar je bezoekers jouw website hebben gevonden. Hebben ze op een advertentie geklikt, hebben ze jou gevonden via de zoekresultaten in Google of eerder via jouw Facebook pagina?
Het gedrag van de bezoekers is ook een interessant gegeven om mee te werken. Klikken je bezoekers door naar verschillende pagina’s? Zijn er landingspagina’s waar ze langer blijven hangen? Welke pagina’s converteren het best? Deze gerichte marketing vragen zijn interessant om je pagina’s nog beter te optimaliseren voor conversies en om de juiste webpagina’s in te plannen binnen jouw online strategie.
Nu we het over conversies hebben: we volgen ook op welke knoppen en pagina’s het best converteren en waar de bezoekers het meest op klikken. Vragen ze een offerte aan of sturen ze eerder een contactaanvraag?
Het belangrijkste doel van online marketing campagnes is: klanten binnen halen! Iedere Google Ads campagne wordt nauwlettend opgevolgd en we bekijken welke campagnes beter scoren dan andere. Zo trachten we op korte termijn een vlot converterende campagne te bereiken.
Is je interesse gewekt? Wil je snel op de hoogte zijn van jouw online investeringen? Conversal kan een groot deel van jouw online activiteiten overnemen. We houden je met regelmaat op de hoogte aan de hand van een duidelijke rapportage in mensentaal. Zo kan jij je volop concentreren op jouw onderneming!
Ook voor Facebook campagnes stellen we een rapportageplan op. We kijken hoeveel personen je advertentie te zien kregen en hoeveel interacties er volgden. Hoe vaak werd er op jouw link geklikt? Hoeveel likes, deelacties en reacties kregen jouw advertenties? Hoe lang werd jouw video bekeken?
De technische werking van jouw website wordt eveneens opgevolgd. We willen dat jouw website op ieder moment perfect werkt en 100% effectief is. Alle aspecten van zowel de website als webshop worden gecontroleerd. Is de laadtijd nog steeds goed? Werken alle knoppen, links en formulieren?
Bij het optimaliseren van een website, streven we er naar om je posities te verbeteren. We willen graag dat jouw website op de eerste plaats verschijnt wanneer bezoekers op zoek gaan naar jouw product of service. Tijdens de opvolging van je project onderzoeken we dus ook of je beter gepositioneerd bent in Google.
Afhankelijk van de marketing doelstellingen die we vooraf aan de hand van KPI’s hebben bepaald, gaan we de periodieke rapportages afstellen op de exacte behoeftes voor het beoogde doel.
Iedere maand of kwartaal mag je van ons een rapportage verwachten met de volgende gegevens: