Wie vandaag informatie zoekt over een product of dienst doet dat doorgaans op het internet. Op basis van een zoekterm gaat Google – via een complex algoritme – de meest relevante websites weergeven die gekoppeld zijn aan de zoekopdracht. Hoe hoger je scoort in de zoekresultaten, hoe meer bezoekers er op jouw link zullen klikken en vervolgens jouw website bezoeken.
Wil je meer websitebezoekers dan zorg je ervoor dat die gevonden wordt. Dankzij zoekmachine optimalisatie of SEO scoort jouw website hoger in de rankings. En met de juiste online marketing campagne geven we alles nog een flink duwtje in de rug.
Maar je website moet natuurlijk ook inhoud bieden die mensen willen lezen en delen op de verschillende sociale media. We zetten de belangrijkste aandachtspunten even op een rij.
We zeiden het al eerder, Google gaat voor zoekopdrachten steeds kijken naar de meest relevante websites. De inhoud van jouw website moet dus afgestemd zijn op de vaakst gebruikte zoekwoorden voor jouw producten of diensten.
Daarvoor telt niet alleen de relevantie, het is ook belangrijk om regelmatig nieuwe content toe te voegen. Dat zorgt er niet enkel voor dat je op meer relevante zoekwoorden gaat scoren, het houdt bestaande bezoekers ook actief op je website.
Een blog, een nieuwsbrief, relevante publicaties of videopresentaties, het zijn maar enkele manieren om extra content te voorzien die nieuwe websitebezoekers aantrekt. Maar let op: ga niet zomaar inhoud van andere websites kopiëren op de jouwe. Google haalt zo’n plagiaat eruit en scoort je website een heel stuk lager. Zorg dus voor unieke, goed geschreven content.
Dat een goede titel nieuwsgierigheid wekt en lezers aantrekt is geen geheim. Maar in de zoekresultaten gaat Google nog een stapje verder. Je kan elke pagina op je website voorzien van een meta beschrijving. Op die manier maak je in de Google zoekresultaten meteen duidelijk waar jouw website over gaat.
Doe je dat niet dan zal Google de eerste zin van de pagina publiceren. Maar misschien is die helemaal niet relevant voor de rest van de inhoud. Of is die zin te kort of te lang waardoor Google een onvolledige tekst toont.
Met een krachtige, relevante meta beschrijving spreek jij potentiële websitebezoekers aan. Een eenvoudige trick waarmee je heel wat meer verkeer naar jouw website kan leiden.
Binnen WordPress krijg je enkele suggesties van de Yoast plug-in om deze meta- beschrijving en – titel goed op te bouwen.
Dat sociale media amper nog weg te denken zijn uit onze wereld vandaag is eigenlijk een understatement. De verschillende platformen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn of YouTube zijn dé kanalen bij uitstek waarop mensen content delen.
Je hebt er de mogelijkheid om jouw producten of diensten voor te stellen en om andere relevante inhoud te verspreiden. Bovendien kan je dankzij sociale media ook makkelijk in interactie treden met (potentiële klanten). Het is het ideale kanaal om bezoekers aan jouw bedrijf of organisatie te binden en ze naar je website te lokken.
Maar daarvoor gebruik je wel een doordachte online marketing strategie. Want net zoals bij titels en meta descriptions geldt ook hier dat het bericht aantrekkelijk moet zijn om mensen uit te nodigen door te klikken naar je site. De juiste titel, de juiste afbeelding én een call to action voor je bezoeker.
Denk er ook aan dat video veel sneller wordt gedeeld dan andere content. Goede video content kan je bereik dus aanzienlijk vergroten. Heb je wat hulp nodig bij het uitwerken van de beste social media strategie voor jouw bedrijf? Onze digital marketeers zijn experten in het ontwerpen en uitvoeren van jouw online marketing beleid.
We zoeken niet alleen steeds vaker informatie via Google, we doen dat ook meer en meer onderweg op onze smartphone of tablet. Een responsive website past zich aan aan het toestel waarop de website wordt bekeken. Zo blijft de tekst goed leesbaar en passen afbeeldingen en links zich ook aan.
Dat heeft een dubbel voordeel:
Wil je het onderste uit de kan halen om jouw website en bedrijf digitaal te laten groeien? Laat Conversal dan een marketing scan uitvoeren. Hierin bekijken we alle elementen die een invloed hebben op jouw digitale prestaties.
We bestuderen de huidige prestaties van jouw website, doen een onderzoek naar de meest gebruikte keywords in jouw branche en gaan na of de bouw van je pagina’s voldoet aan de recentste eisen om via Google gevonden te worden. We bespreken de online kanalen die je vandaag gebruikt en onderzoeken hoe je concurrentie zich op het internet profileert.
Je krijgt een uitgeschreven analyse en professioneel advies met verbetervoorstellen op maat. Tijdens een opvolgmeeting leggen we je alles tot in detail uit. En dankzij onze erkenning als dienstverlener voor de KMO-portefeuille krijg je van de overheid 30 tot 40% van de kostprijs terug.
Wil je meer weten over hoe wij jouw website online te laten scoren? Neem dan vandaag nog contact met ons op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.