Natuurlijk kent niemand jouw bedrijf beter dan jijzelf. Dus wie is er nu beter geplaatst dan jij om iets over je product of je zaak te vertellen? En toch gaat een professionele copywriter nog een stapje verder. Hij zorgt niet alleen voor beklijvende teksten maar ook voor inhoud die relevant is en die jouw online zichtbaarheid vergroot.
Zo weet hij precies hoe potentiële klanten te overtuigen van jouw product en of dienst. Een goede professionele copywriter overtuigt niet alleen, hij zet interesse ook om in actie.
Vandaag is het internet voor steeds meer mensen de eerste bron van informatie. Zijn we op zoek naar een product of dienst dan vragen we Google om raad. Logisch dus dat wie hoog scoort in de zoekresultaten ook meer bezoekers krijgt op zijn website.
Je website is meestal het eerste contact dat klanten met je bedrijf hebben. Het is je visitekaartje en moet er dus piekfijn uitzien. Een website met professioneel webdesign op maat van jouw organisatie is niet alleen belangrijk voor je visuele identiteit, de bezoeker verwacht natuurlijk ook relevante informatie te vinden waarnaar hij op zoek is. Net daarin speelt een professionele copywriter een belangrijke rol.
Want hoe relevanter de inhoud en hoe leesbaarder de tekst, hoe langer de klant op je site blijft en hoe meer hij ervan overtuigd wordt om voor jouw product of dienst te kiezen. Digitale zichtbaarheid creëren, aandacht houden en omzetten in leads, daarvoor heb je een copywriter nodig.
We zeiden het al eerder, maar wie vandaag wil groeien moet online gezien worden. Je moet Google er dus van overtuigen dat jouw website voor bepaalde zoekopdrachten de meest relevante informatie biedt. En om haar ranking te bepalen gebruikt Google een complex algoritme. Een professionele SEO copywriter houdt hier rekening mee wanneer hij aan de inhoud van een site werkt.
Bij Conversal bekijken we namelijk welke keywords binnen jouw domein het vaakst als zoektermen worden gebruikt en bouwen de tekst daarrond op. Wanneer een potentiële klant op zoek gaat naar informatie over een product of dienst die jij levert dan zal Google jouw site als relevant beschouwen wanneer er een logische samenhang is tussen het zoekwoord en de rest van de inhoud.
Het volstaat niet langer om een keyword zoveel mogelijk op je site te gebruiken, want Google doorprikt dit. De opbouw van de volledige tekst, de relevantie van de links die hierin worden gebruikt en de leesbaarheid van de inhoud hebben vandaag een veel grotere invloed op je score bij Google.
Een professionele copywriter helpt je om de inhoud van de boodschap aan te passen aan de noden van de doelgroep én tegelijk relevant te zijn voor Google zodat jij digitaal kan groeien.
Wil jij ook beter online scoren met inhoud die er toe doet? Dan ben bij je bij ons alvast aan het juiste adres. Neem vandaag nog contact met ons op en bespreek vrijblijvend jouw project.