Verhuis je met je bedrijf of hoofdzetel? Bij de herlocatie van een bedrijf komen heel wat dingen kijken. Naast de fysieke verhuis moet je ook nog rekening houden met alle administratieve en juridische aspecten. Daar bovenop wil je ook graag dat jouw klanten je makkelijk kunnen vinden, zowel online als fysiek.
Wij willen je alvast helpen met een korte checklist voor de marketing die je kan helpen bij de verhuis van je zaak.
Pas het adres op je website aan
Je begint best met het aanpassen van je adres op je website. Je website is vaak één van de eerste plekken waar bezoekers op zoek gaan naar je adres of locatie. Dat doe je op de contactpagina, maar ook in de algemene voorwaarden, cookie policy, privacy policy, … .
Wanneer jij zelf jouw website beheert, kun je dat eventueel zelf doen. Anders breng je best jouw partner voor webdesign op de hoogte van de wijziging, zodat deze je adresgegevens voor je kan aanpassen.
Heb je zelf geen idee hoe je dit kan aanpassen? Hier bij Conversal staan we gekend als een gespecialiseerd agency voor het maken van websites en het aanleveren van webdesign op maat. Indien je hulp nodig hebt, aarzel niet om onze experts te contacteren.
Vergeet de social media aanpassingen niet!
Je adres staat niet alleen gepubliceerd op je website, maar ook op allerlei andere kanalen waarlangs je communiceert met je klanten of fans. Social media marketing is belangrijk, deze kanalen mogen geen foutieve informatie weergeven en hou je dus best up to date. Op deze kanalen moet jouw adres eventueel gewijzigd worden:
- YouTube
- Online vermeldingen bij derden
- Online bedrijfsgidsen
- Andere kanalen waar je actief bent
Google Mijn Bedrijf gegevens aanpassen
Het is erg interessant dat jouw bedrijfsgegevens in Google de juiste informatie geven aan internetgebruikers die een zoekactie uitvoeren. Zorg er dus voor dat alle gegevens in Google Mijn Bedrijf tijdig aangepast zijn, zodat ze vanaf dag één je klanten naar de juiste plek wijzen!
Wanneer je jouw adres wijzigt in Google Mijn Bedrijf, dan verandert automatisch ook je adres in Google Maps.
Werk een campagne uit over de herlocatie van je bedrijf
Een campagne is de perfecte manier om het nieuws van je verhuis de wereld in te sturen. Maak veel foto’s van je nieuwe locatie of je kunt zelfs een coole video maken waar je nieuwe omgeving en collega’s de hoofdrol in spelen.
Met al deze visuele data kun je een online marketing campagne opzetten die je op social media en via je nieuwsbrief kunt uitsturen.
Stuur een nieuwsbrief naar je abonnees
Met een nieuwsbrief bereik je al je klanten en potentiële klanten in één keer.
Stel zelf een nieuwsbrief op of neem contact op met je marketing partner om de e-mail op punt te stellen. Zorg voor een feestelijke tint met enkele leuke afbeeldingen om je verhuis in de verf te zetten.
Extra zichtbaarheid in je regio
Ook je fysieke aanwezigheid mag opvallen in je nieuwe buurt. Wanneer je klanten op zoek gaan naar jouw nieuwe pand, dan kunnen ze wel enkele aanwijzingen gebruiken.
Hou je niet in en installeer enkele pijlen met je bedrijfsnaam in de juiste richting. Ook een duidelijk logo op de voorgevel zorgt er voor dat je makkelijker vindbaar bent.
Breng de lokale pers en ondernemers op de hoogte
Schrijf een persbericht dat je naar lokale klanten en pers verstuurt. Je ziet wellicht enkele vermeldingen in online of offline persberichten verschijnen en dat zorgt voor meer visibiliteit.
Neem contact op met de lokale ondernemersvereniging en schrijf je in als lid. Zo leer je de andere handelaars in je gemeente kennen. En zij maken natuurlijk ook kennis met jouw bedrijf en sector.
Organiseer een plechtige opening
Nodig verschillende ondernemers uit de buurt, klanten of leveranciers uit en organiseer een kleine happening om de verhuis van je onderneming te vieren. Zo word je al gauw een vertrouwd deel van de plaatselijke economie.
Veel succes met je bedrijfsverhuizing of herlocatie van je bedrijf!
Conversal verhuisde in juni ook naar een prachtig pand op een nieuwe locatie in het landelijke Affligem. We konden deze stappen dus perfect uitproberen op onze eigen onderneming! We hopen dan ook dat de herlocatie van jouw bedrijf even vlot verloopt als die van Conversal!