Romano Groenewoud, alias de ‘SEO Geek’, is een zoekmachine marketing specialist in hart en nieren. Zijn passie is om samen met KMO organisaties bovenaan Google te komen, en zodoende bezoekersaantallen van de website en omzet te verhogen. De specialiteit is om met bescheiden budget en middelen de kaas van het brood te eten van de ‘grote jongens en meisjes’ in de zoekmachineresultaten.
Voornaamste expertises daarnaast zijn internationale SEO strategie, technische SEO en Google sancties. Zo helpt Romano ondernemingen om buitenlandse expansie te bewerkstelligen o.a. in de Duitse, Franse en Britse versies van Google. Alsmede, is Romano bekwaam in het voorkomen en wanneer de schade al geleden is oplossen van Google straffen.
Bij een internationale SEO strategie komt meer kijken dan de inhoud van de website door Google Translate halen. Zo dient men te kiezen voor een structuur die past bij de organisatie en middelen. Er kan bijvoorbeeld gekozen worden voor aparte domeinen (zoals jouwwebsite.de), subdomein (de.jouwsite.com) of subfolder (jouwsite.com/de/). Er is hier geen one size fits all antwoord op te geven. Technisch gezien zijn hreflang tags een van de lastigste aspecten van SEO, zo gaf Google medewerker John Mueller aan. Zoekwoorden onderzoek is benodigd per regio. Romano assisteert KMO organisaties op al deze aspecten die noodzakelijk zijn om voet aan wal te krijgen in de buitenlandse zoekresultaten.
Een van Romano’s grootste ergernissen is zogenaamde keyword kannibalisatie. Dat is de situatie waarbij twee pagina’s van dezelfde website dingen naar hetzelfde zoekwoord. Dit soort technische SEO vraagstukken en hoofdpijndossiers bijt Romano zich graag in vast voor zijn klanten. Daar komt een stukje onderwijzing bij hoe we dit soort situaties in het vervolg kunnen voorkomen. Andere technische vraagstukken die vaak de revue passeren zijn o.a. correct gebruik van zogenaamde canonical tags, filter navigatie m.b.t. SEO, rel next en prev, en gebroken hyperlinks.
Benieuwd of jouw website kansen laat liggen op technisch of internationaal vlak? Speciaal voor Conversal bezoekers bied Romano een kosteloze en vrijblijvende SEO quickscan aan. Vermeld in het aanmeldformulier dat je afkomstig bent van Conversal.
Leadinfo voorziet zowel kleine als grote bedrijven van leadgeneratie software. Dankzij deze vooruitstrevende software heb je de mogelijkheid om bedrijven die jouw website bezoeken te herkennen. Naast het herkennen van je bezoekers krijg je ook inzichten in wat zij precies zoeken, op deze manier kan je deze leads doelgericht en efficiënt contacteren zonder de GDPR wetgeving te schenden.