Google lanceert een gepersonaliseerde newsfeed: Google Feed. Gebruik je de mobiele zoekfunctie, dan krijg je een overzicht van nieuws op jouw maat. En dat zonder er zelf actief naar te zoeken.
GOOGLE FEED: MEER RELEVANT NIEUWS
Google Feed speelt nog meer in op jouw interesses. In de Google App krijg je berichten te zien over onderwerpen die je bezighouden: reizen, hobby’s, sport, nieuws. Die worden geselecteerd op basis van jouw Google-zoekgedrag. Maar ook je zoekgedrag op pakweg YouTube of Gmail speelt een rol. Verder blijft locatie een belangrijke factor voor Google. Onderwerpen die in jouw regio ‘trending’ zijn, krijgen extra aandacht in het algoritme van Google Feed. Lees: hoe vaker je Google gebruikt, hoe beter de resultaten in jouw Feed zijn.
Ook jij hebt invloed
Heb je dan helemaal geen invloed op de berichten in Google Feed? Toch wel. Je kan jouw Feed personaliseren door bepaalde zoekresultaten te ‘volgen’. En wil je een bepaald thema minder in jouw Feed zien opduiken? Dan kan je ook aangeven dat je stopt met volgen.
Wil je meer nadat je een bericht uit de Feed las? Google Feed presenteert een selectie van andere standpunten en gerelateerde informatie. En je kan ook zelf verder zoeken. Een keer tikken op de header van een bepaald bericht en je start een mobiele zoekopdracht.
Geen social medium
Met de nieuwe Feed wil Google nog relevanter worden en gedurende de ganse dag aanwezig zijn in het mobiele gedrag van haar gebruikers. Toch is dit geen nieuw sociaal medium, beklemtoont Google-vicevoorzitter Ben Gomes. De resultaten in Google Feed zijn immer gebaseerd op jouw eigen interesses, niet op die van jouw vrienden. Ook volg je berichten over een bekende persoon en niet de posts van die persoon op social media.
Exit Google now, enter Google feed
Google Feed vervangt Google Now, al is het eigenlijk een verbeterde versie met een nieuwe naam. Zoeken wordt nog makkelijker en je hebt zelf meer invloed op de resultaten met de ‘volg’-functie. Google-gebruikers in de Verenigde Staten zijn de eersten die de Feed te zien krijgen. Dat gebeurt in de komende weken. Daarna volgt de rest van de wereld. Mogelijk komt de Feed ook op de desktopversie van Google. Maar wanneer dat gebeurt, dat is nog koffiedik kijken.
Wil je weten hoe jouw bedrijf of organisatie kan scoren met Google? Als Google Partner staan wij sterk in het gebruik van Google voor jouw marketing. Contacteer ons gerust voor meer informatie.