Conversal is gesloten t.e.m. 2 januari 2025. We wensen u een prettige eindejaar en zien u graag in 2025 terug!
Wil je met jouw website hoog scoren in zoekmachines, dan besteed je best de nodige aandacht aan technische SEO. Het is een essentieel element dat bijdraagt tot de online vindbaarheid van elke website bij Google en dus ook bij potentiële klanten.
Binnen zoekmachine optimalisatie onderscheiden we drie aspecten:
Technische SEO is de basis van de volledige search engine optimization. Het gaat om zaken als een degelijke sitemap, een voldoende veilige website, een degelijke page speed, een mobielvriendelijke website.
Absoluut! Geoptimaliseerde content, geschreven volgens de regels van de kunst, is een must, maar de technische SEO is dat ook. Het is een manier om winst te boeken als je met jouw website wil scoren in zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Zoekmachines beoordelen elke website immers ook op (mobiele) leesbaarheid en snelheid. Meer nog: fouten op vlak van technische optimalisatie kunnen alle andere inspanningen teniet doen.
Wie af en toe zelf content op zijn of haar website plaatst, weet dat in de backend van de website heel wat invulvelden te vinden zijn. Het is soms verleidelijk om er een aantal over te slaan en enkel te focussen op pakweg de titel en het tekstveld. Tijdsgebrek, weet je wel. Maar het zou jammer zijn om je inspanningen zelf teniet te doen. Want een aantal velden moet je echt wel invullen wil je goed scoren in zoekmachines. Vul daarom steeds de paginatitel en de meta description in. De eerste verschijnt ook op de zoekresultatenpagina. De tweede is een korte samenvatting van een webpagina die eveneens op de zoekresultatenpagina verschijnt. Beiden zijn een belangrijk onderdeel van technische SEO.
Vraag vandaag nog een analyse. De resultaten daarvan lichten we graag persoonlijk toe.
Voor we bij Conversal een website opleveren, toetsen we die aan onze unieke SEO-checklist. Elke website controleren we op meer dan 60 punten voor we die lanceren. Daarnaast doen we ook intensieve periodieke controles van de websites van klanten met wie we een samenwerking hebben op vlak van online marketing. Die controle doen we op onder meer deze factoren:
Laten we even inzoomen op enkele technische aspecten waarop de pagina’s van elke website worden gescreend om de ranking in de zoekresultaten te bepalen: